Smittstopp Handdesinfektion är den enda på marknaden av den nya generationen desinfektionsmedel. För första gången ger ett desinfektionsmdel fortsatt skydd EFTER desinfektion. Inte genom gift utan genom positivt laddad hudvänlig polymer.

En helt ny era inleds och precis i tid för att bekämpa pandemin.

Smittstopp Handdesinfektion är en helt ny innovation. När detta skrivs är Smittstopp Handdesinfektion den enda handdesinfektion som ger ett efterskydd. När händerna är desinficerade så finns en molekyltunn hinna av positivt laddad polymer kvar på händerna.

Så länge denna barriär finns kvar - upp till flera timmar beroende på hur mycket man svettas eller nöter på filmen - så fastnar det negativt laddade svininfluensaviruset H1N1 på ytan och dör.

Med handsprit eller vanlig handdesinfektion kan svininfluensavirus H1N1 hamna på handen 10 sekunder efter desinfektion. Därefter kan den drabbade smitta sig själv och andra. Den som arbetar i kassa och tar på pengar kan smitta hundratals eller tusentals personer - inkubationstiden är upp till 10 dagar.

Smittstopp med katjonisk polymer lancerades i år av innovationsföretaget Gert Strand AB i Svedala. Tekniken fungerar även mot svamp, alger och mossa och en mängd andra påväxter. Företaget har redan lancerat produkten Fulstopp mot alger & mossa, konceptet Spruta på - Regna av.

För Smittspridning har man tidigare lancerat Smittstopp Ytor - spruta på och torka av. Därefter kan inte smitta spridas från ytan. Den katjoniska polymeren binder sig så hårt till ytor att den sitter kvar under vatten - tester pågår för marina ändamål.

Genom att använda Smittstopp Ytor på toaletter, handtag, ledstänger, telefoner och datorer och därutöver använda Smittstopp Handtvätt kan företag hindra att personal blir smittad av svininfluensan via sina händer.

Att en enda person inte blir sjuk i 2 timmar räcker för att betala hela skyddet för ett litet företag, säger Gert Strand på Gert Strand AB i Svedala.

Intresset för våra nya innovationer är stort säger Gert Strand. Detta är en helt ny generation desinfektionsmedel det har aldrig tidigare funnits ett efterskydd. Vi arbetar på flera nya produkter. Dessa produkter var från början tänkta för att bekämpa sjukhussjukan MRSA och vi utvecklar fler produkter speciellt inriktade till sjukhus.

Smittstopp Handdesinfektion finns att köpa på allt-fraktfritt.com. Att vi fått Smittstopp Handdesinfektion klar innan pandemin tagit fart är vi mycket glada för.

Vi tror att detta kommer att rädda många, många människor från att bli smittade av svininfluensan. Detta känns riktigt bra, säger Gert Strand.